Allianz
Dünyanın en güçlü finans topluluklarından olan Allianz, 70’ten fazla ülkede 150 bini aÅŸkın çalışanıyla 100 milyonun üzerindeki müÅŸterisine dünyanın en büyük sigorta ve varlık yönetimi ÅŸirketlerinden biri olarak hizmet veriyor.
2500 çalışanı, 12 bölge müdürlüÄŸü, 4000 acentesi, 1.800 banka ÅŸube kanalı ve 6.700 anlaÅŸmalı kurumuyla 81 ilde 5,7 milyon müÅŸterisinin yanında olan Allianz Türkiye, elementer sigortalar alanında Allianz Sigorta, bireysel emeklilik ve hayat sigortaları alanında da Allianz YaÅŸam ve Emeklilik ile Allianz Hayat ve Emeklilik ÅŸirketleriyle hizmet veriyor.
Allianz Türkiye çatısı altında toplanan bu ÅŸirketlerden Allianz Sigorta’nın ürün gamında araç sigortaları, özel saÄŸlık sigortaları, ev ve iÅŸ yeri sigortaları, seyahat saÄŸlık sigortaları, kurumsal sigortalar, sorumluluk sigortaları, nakliyat ve havacılık sigortaları ve tarım sigortaları bulunuyor. Allianz Hayat ve Emeklilik ile Allianz YaÅŸam ve Emeklilik ÅŸirketleri ise müÅŸterilerine bireysel emeklilik planları, otomatik katılım, bireysel ve kurumsal hayat sigortaları ürünlerini sunuyor.
Allianz’ın Türkiye’deki tarihçesi 1923, varlığı ise 1988 yılına dayanıyor.
1 Eylül 1923’te İtalyan sigorta ÅŸirketi Riunione Adriatica Di Sicurta’nın Åžark Sigorta’yı kurmasının üzerinden geçen 51 senenin sonunda Åžark Sigorta, Koç TopluluÄŸu bünyesine katıldı.
1988 senesinde Allianz, Japon sigorta ÅŸirketi Tokio Marine ile birlikte Åžark Sigorta’ya ortak oldu. 1991’de de Åžark Hayat Sigorta kuruldu. 1998 yılında Koç Allianz Sigorta ve Koç Allianz Hayat Sigorta olarak isim deÄŸiÅŸtiren iki ÅŸirket, 2008 yılında Allianz’ın Koç hisselerini devralmasıyla, Allianz Sigorta ile Allianz Hayat ve Emeklilik unvanlarıyla faaliyet göstermeye baÅŸladı. 2013 yılında Allianz Grubu Türkiye’ye yeni bir yatırım yaparak Yapı Kredi Sigorta ve Yapı Kredi Emeklilik ÅŸirketlerini bünyesine kattı. 2013 yılının Ekim ayında Yapı Kredi Emeklilik, Allianz YaÅŸam ve Emeklilik olarak isim deÄŸiÅŸtirdi. 2014‘te ise Allianz Sigorta ve Yapı Kredi Sigorta ÅŸirketlerinin birleÅŸme süreci tamamlanarak elementer sigorta faaliyetleri Allianz Sigorta çatısı altında toplandı.
Sigorta sektörünün lideri ve güçlü finans kuruluÅŸu Allianz Türkiye’nin yatırımları bunlarla sınırlı kalmadı. 2015 yılında genel merkezini İstanbul’daki Allianz Tower'a taşıyan Allianz Türkiye, 2016 yılında ise bölgesel yatırım kararı aldı. İzmir’de açılan operasyon merkezi Allianz Kampüs ve 2019 yılında İstanbul Beykoz’daki Türk-Alman Üniversitesi kampüsü içinde hayata geçirdiÄŸi “Allianz Teknik’’ Deprem ve Yangın Test ve EÄŸitim Merkezi ile birlikte Allianz Grubu’nun 2008 yılından bu yana Türkiye’ye yaptığı yatırımlar 1 milyar avroyu aÅŸtı.
Toplumsal risk farkındalığının artırılması amacıyla hayata geçirilen “Allianz Teknik” Deprem ve Yangın Test ve EÄŸitim Merkezi uluslararası akreditasyon standartlarına uygun, bu ölçekteki yangın ve deprem testlerini tek bir merkezde toplayan, Türkiye’nin ilk tesisi olma özelliÄŸi gösteriyor.
Tüm dünyada olduÄŸu gibi ülkemizde de müÅŸteri memnuniyetini esas alarak sürdürülebilir büyümeyi hedefleyen Allianz Türkiye, müÅŸterilerinin saÄŸlıklarını, yıllar boyunca oluÅŸturdukları varlıklarını korumak, hayatlarının tüm evrelerinde kendilerinin ve ailelerinin yanında olmak misyonunu benimsiyor.
MüÅŸteri memnuniyeti ve teknoloji odaklı yeni nesil sigortacılığın öncüsü
MüÅŸteri memnuniyeti ve teknoloji odaklı yeni nesil sigortacılığın öncülüÄŸünü üstlenen Allianz Türkiye son yıllarda iÅŸ süreçlerinin dijitalleÅŸmesini odağına alarak müÅŸterilerinin beklenti ve taleplerini hızlı ve etkin bir ÅŸekilde yönetmeyi odağına koydu. Tüm iÅŸtiraklerinde çeviklik, yalınlık verimlilik, dijitalizasyon ve müÅŸteri odaklılık olmak üzere beÅŸ alana odaklanan Allianz Türkiye, müÅŸteri odaklı dijitalizasyon stratejisiyle uçtan uca dijital bir müÅŸteri deneyimi yaratmayı amaçlıyor. Hızlı ve kolay eriÅŸim ile poliçelerin, ödemelerin, tazminat detay ve süreçlerinin, bireysel emekliliÄŸe yönelik birikimlerinin takip edilebilmesine, saÄŸlık hızlı hasar bildirimi, katkı payı artırma ve fon deÄŸiÅŸimi yapabilme, doktor ve hemÅŸire desteÄŸine bir tuÅŸla ulaÅŸabilme imkânları sunan Allianz’ım Mobil Uygulama’sıyla müÅŸterilerinin yanında olmaya devam ediyor. Allianz Türkiye’nin ayrıca, Hızlı Teklif, Hızlı Hasar Bildirimi, Mobil Hasar Danışmanı, Birebir Hasar Danışmanı, Online İşlemler Merkezi, Online Seyahat SaÄŸlık Sigortası, DigitALL Portal, gibi bir dizi yenilikçi ürün ve hizmetleri bulunuyor.
Allianz Seninle, İyiliğin Yanında!
MüÅŸterileri için var gücüyle çalışırken, toplumun yaÅŸam kalitesini artıran sosyal bir marka olmayı da hedefleri arasında üst sıraya yerleÅŸtiren Allianz Türkiye “Allianz Seninle, İyiliÄŸin Yanında” mottosuyla, sürdürülebilirlik prensipleri üzerine kurulmuÅŸ olan sigorta sektöründe birçok ilke imza atıyor. Allianz Türkiye, sürdürülebilirlik komitesi, çevre ve farklılıkları gözetme çalışma grupları ile sektörde ilk olan pek çok iyiliÄŸi hayata geçirmeye devam ediyor. BirleÅŸmiÅŸ Milletler Küresel İlkeler SözleÅŸmesi’ni ve BirleÅŸmiÅŸ Milletler Kadının Güçlenmesi Prensipleri’ni imzalayan, sürdürülebilirlik modeli çizen ve GRI tabanlı sürdürülebilirlik raporu yayımlayan sigorta ve emeklilik ÅŸirketi olan Allianz Türkiye, tüm sosyal sorumluluk çalışmalarının, Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’nden önceliklendirdiÄŸi 5 ana hedefe hizmet etmesini önemsiyor. Sürdürülebilirlik alanındaki çalışmalara önem veren Allianz Türkiye, sürdürülebilirlik stratejisinin temeline yerleÅŸtirdiÄŸi; çevre, bireyler, kurumlar ve toplumun iyiliÄŸi için alınacak aksiyonları tek tek hayata geçirmeye devam ediyor.
Yeni nesil sigortacılık ihtiyaçlarına yanıt verecek projeleri gerçekleÅŸtirmek üzere bünyesinde bir İnovasyon Ofisi de kuran Allianz Türkiye, kurum içi ve kurum dışı giriÅŸimcilik programları ve üniversitelerle iÅŸbirlikleri yürütüyor.
Konsolide verilere göre 2020 yılını 14,8 milyar Türk lirası prim ve katkı payı üretimiyle tamamlayan Allianz Türkiye, hayat dışı branÅŸlarda 8,1 milyar Türk Lirası prim üretimi ve yüzde 12 oranında pazar payı elde etti. Hayat branşında 1,6 milyar Türk Lirası prim üretimiyle yüzde 11 pazar payı elde eden Allianz Türkiye, bireysel emeklilikte 815 bin katılımcı ve 26,7 milyar Türk Lirası fon büyüklüÄŸüyle yüzde 16,8, otomatik katılımda ise 555 bin katılımcı ve 658 milyon Türk Lirası fon büyüklüÄŸüyle yüzde 5,8 pazar payının sahibi oldu.